selam

20 Mayıs 2008 Salı

Sigara Süründürür

Sigara izmaritini yere atmak: 20 YTL

Yasak yerde sigara içmek: 50 YTL

Sigara içilmesine izin vermek: 500-5 bin YTL arası

Sigara reklamı-tanıtımı: 50 bin-250 bin YTL arası

Televizyonda sigara görüntüsü: bin -100 bin YTL arası

18 yaşın altındakilere sigara satışı: 6 ay-1 yıl arası hapis


Yuh yanii.. Millet çekirdek çitlesin kabuklarını heryere atsın, petşişeden su içip oraya buraya sallasın sorun yok. Sıgara içen birisi olarak bu uygulamayı kınıyorum. Bomba konulcak diye çöp tenekesi koymayan belediye umumi yerlere küllük mü koyacak? izmarit cepte taşınan birşey değil ki, bokunu çıkarmışlar.

Sigara izmariti ve kibrit: sigara izmariti toprağa düşerse 3-4 ayda,toprakta değilse 1-2 yılda yok oluyor

Alüminyum kutu:Bira ve kola gibi içeceklerin alüminyum kutularının doğada yok olması ise 6 ay sürüyor.

Pet ve Cam Şişe: Pet şişe 100 yılda eriyor,Cam şişenin yok olması için 4 bin yıl gerekiyor.

2 yorum:

obezinnet dedi ki...

sigara bağımlısı arkadaşların tabii ki işine gelmeyecektir ancak bu yasalar uygulanabilirse çok daha mutlu olacağım.

bugün mimarlık fakültemizin kantininde sigara içen kitleyi uyaran görevlisini tebrik ettim şahsen.

Draga dedi ki...

ben bu görüşe katılmıyorum hakim bey..
pardon obezzinnet..Resmen sigara içmeyin ölün demeye getiriyorlar ya da doğayı öldürün..Bu yasağı getirmeden önce yeterli alt yapıyı sağlamaları gerekirdi..Kusura bakmasınlarda bugün okulda pekte güzel içtim sigaramı ohh..:) hatta pişkin pişkin çocuğun birine dedim ki ''bacim yere atma sakın 20 yetale ödersin karışmam!!''
çocukta işi biliomuş ''Plakamımı alacaklar!''